• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота
  • Впровадження національно-патріотичого виховання в Казанківській гуманітарній гімназії

Основною метою педагогічних працівників у вихованні учнів є формування громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.

У роботі з учнями педагогічні працівники керуються Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указом Президента України від 25 червня 2014 року №344/2014), Методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 25.07.14 №1/9-376); та здійснюють виховну діяльність у відповідності до наступних ключових напрямів:

ціннісне ставлення до себе;

ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

ціннісне ставлення до праці;

ціннісне ставлення до природи;

ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Серед основних завдань — національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

В контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічний колектив гімназії переглянув практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі.

В ці роки потрібно бути готовими до непростих запитань з боку учнів, дітям важливо почути відповіді на їхні "чому?". Діти мають безпосередній стосунок до того, що відбувається в країні: їхні батьки мобілізовані й застосовують зброю, працюють волонтерами. Варто надавати дітям чіткі пояснення зрозумілою їм мовою, не давати нездійсненних обіцянок, але потрібно розповідати учням, що держава і громадянське суспільство роблять усе можливе для відновлення миру та порядку в країні, відбиття зовнішньої агресії проти України.

В навчальному закладі украй важливу роль відіграє мікроклімат у колективі. Педагоги мають бути спокійні й виважені. У цьому їм допоможуть звичайні розмови: обговорення домашнього завдан­ня і т.п.. При цьому необхідно уникати додаткового тиску на дітей. Будь-яка поведінка, що може зашко­дити чи відволікати їх, є неприпустимою.

Враховуючи велику кількість загиблих, варто оголошувати хвилину мовчання, наприклад, на заходах національно-патріотичного спрямування і пояснювати дітям, що так вшановуються загиблі й постраждалі.

Необхідно планувати виховну роботу так, щоб допомогти дитині визначити, чим саме її сім'я, школа, вулиця, місто найкращі. Чому наша країна нам дорога. Давати дітям необхідно таку інформацію, що її діти здатні зрозуміти і обговорити зі своїми друзями.

Основним документом у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання підростаючого покоління є Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерства оборони, Міністерства культури і туризму, Міністерства освіти і науки від 27.10.2009 № 3754/981/538/493 .

Зусилля педагогічного колективу спрямовані на реалізацію проектів щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов'язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.

Крім того, під час організації навчально-виховного процесу необхідно дотримуватись приписів наказу Міністерства від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».

Одним із дієвих засобів національно-патріотичного виховання є проведення дитячих та молодіжних ігор у позаурочний час таких, як всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра „Сокіл” („Джура”), фізкультурно-оздоровчий патріотичний комплекс школярів України “Козацький гарт” тощо.

Національно-патріотичне виховання в Казанківській гуманітарній гімназії є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Головною метою якого є набуття учнями соціального досвіду, готовності до виконання громадянських обов'язків, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Працюючи над Концепцією національного виховання педагогічний колектив гімназії постійно спрямовує виховну роботу на виховання свідомого громадянина, гуманіста і патріота України:

- оформлені куточки державної символіки та символіки Казанківського району;

- традиційні гімназійні лінійки, що розпочинають навчальні тижні з хорового виконання державного Гімну України;

В рамках національно-патріотичного виховання в гімназії проводяться виховні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо.

Так, навчальний рік 2015-2016 року в Казанківській гуманітарній гімназії розпочався зі зустрічі одинадцятикласників з воїнами – земляками АТО. В дружній атмосфері воїни розповідали про свої героїчні будні. Такі заходи допомагають сформувати в учнів почуття патріотизму, гуманізму та милосердя.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/1.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/2.jpg

Цікавим уроком-екскурсією продовжився начальний тиждень , де учні разом зі своїми класними керівниками мали змогу відвідати Казанківський районний історичний музей. Мета уроку-екскурсії: виховання в учнів патріотизму, любов до рідної землі, формування шанобливого ставлення до героїв-патріотів України. Директор музею Маслова Наталя Дмитрівна ознайомила гімназистів з експозицією «Антитерористична операція 2014-2015 рр.». Учням гімназії пощастило познайомитись та поспілкуватись з учасниками АТО: Турчаком Олександром, Тинкалюком Олександром, Лазовим Сергієм та Время Станіславом, які показали відеосюжет повернення із зони бойових дій, поспілкувались з дітьми та відповіли на їх запитання.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/3.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/4.jpg

Стало прекрасною традицією на початку кожного навчального року проводити спортивно-патріотичну гру «Зірницю», адже виховання майбутніх захисників Вітчизни, формування свідомого ставлення до питань особистої та громадської безпеки, розвиток практичних умінь і навичок поведінки в екстремальних ситуаціях – завдання сьогодні дуже актуальне.

Мета гри: формування почуття патріотизму в підростаючого покоління, набуття учнями знань, умінь та навичок, необхідних захиснику Батьківщини, виховання громадянських якостей. Обов’язкові етапи гри: орієнтування на місцевості, спортивні естафети та конкурс патріотичної пісні. Відзначається високий рівень позитивної мотивації учасників до перемоги у грі, спрямованості на досягнення мети.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/5.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/6.jpg

До Дня партизанської слави 22 вересня. в актовій залі Казанківської гуманітарної гімназії був проведений урок пам’яті «Подвиг, зроблений в ім’я народу» . Старшокласники мали змогу ознайомитись з діяльністю партизанських загонів на території України переглянули презентацію про діяльність партизанського руху на Миколаївщині. Були зачитали спогади зі щоденника Парфентія Гречаного, учасника підпільної організації «Партизанська іскра», вірші та балада. Хвилиною мовчання гімназисти увіковічнили пам'ять про героїв – підпільників.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/7.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/8.jpg

Традиційним в Казанківській гуманітарній гімназії стало проведення свята «Посвята в гімназисти» для наймолодших учнів, п’ятикласників. Це дійство займає особливе місце в серцях учнів, вчителів і батьків. Гімназисти виголошують урочисту присягу, проходять ритуал посвяти,розказують вірші, танцюють. Юні гімназисти виголошують обіцянки та клятви продовжувати традиції Казанківської гуманітарної гімназії та бути патріотами своєї країни.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/9.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/10.jpg

Сьогодні десятки тисяч патріотів боронять від терористів свободу, незалежність та територіальну цілісність України. Наші захисники, як ніколи, потребують уваги і розуміння від своїх співгромадян, у тому числі і від дітей та молоді.

Одним із підтверджень небайдужості юного покоління до долі своєї Батьківщини є участь гімназистів в акціях і заходах, що проводяться з метою моральної та матеріальної підтримки української армії. Ось уже два роки в закладі проходять акції «Домога воїнам АТО». Учні пишуть воїнам-землякам листи, малюють малюнки, виготовляють обереги, проводять ярмарки та благодійні концерти по збору коштів.До проведення акцій завжди долучаються всі учні закладу, вчителі та батьки.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/11.jpg

21 вересня – світ відзначає Міжнародний День Миру. Ми, гімназисти, добре розуміємо ціну миру і тому максимально намагаємось долучитись до відзначення цієї дати. Емоційно та яскраво в гімназії пройшов захід під назвою «Голосуємо за мир!» Цей день покликаний змусити людей не тільки замислитись про мир, а і зробити щось заради нього. З уст учнів молодших класів прозвучали чуттєві вірші про мир, старшокласниці подарували чудові вокальні номери. Різнобарвною палітрою на подвір’ї гімназії засяяли малюнки на асфальті, створені руками учнів 4(8) – 7(11)класів, а старшокласники позмагались на тему миру в конкурсі плакатів. Завершенням свята був випуск голубів миру учнями 3(7)класу. Наостанок всі гімназисти закладу зачитали молитву про мир. Свято нікого не залишило байдужим.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/13.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/12.jpg

В пам’яті гімназистів назавжди залишаться наші герої-земляки, що загинули на неоголошеній війні. В Казанківській гуманітарній гімназії систематично проходять години спілкування,присвячені загиблим воїнам АТО в Казанківському районі.

Класний керівник 2(6)класу Данильчак Ю.В. ознайомила учнів з бойовими шляхом загиблого воїна-героя Горбаня А.В, учня Миколаївської зош I-III ст., який загинув 24 листопада 2014 р. встановлюючи прапор над терміналом Донецького аеропорту.

Була презентована книжка, присвячена Андрію Горбаню, де записані спогади його однокласників, класного керівника, вчителів, друзів.

В нашому закладі пройшов урок мужності за темою «Захист Вітчизни – справа загальна», де класні керівники представила увазі дітей відео презентацію спадкоємності розвитку війська в обстоюванні ідеалів державності та незалежності «Код незалежності». Діти заслухали інформацію вчителя про учасників АТО, які загинули ,захищаючи рідну землю.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/14.jpg

В рамках впровадження заходів національно-патріотичним спряму вання гімназисти переглядають відео сюжети, фільми, презентації . Учні проявляють зацікавленість, відчувають гордість за героїв – земляків, що воюють захищаючи кордони нашої Баьківщини.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/15.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/16.jpg

Плідною є співпраця гімназистів з районною організацією волонтерів по наданню допомоги воїнам, що перебувають в зоні АТО. Міністерство Милосердя нашого закладу тричі ініціювало проведення акції «Допомога воїнам». Гімназисти та їх родини з розумінням та максимальною віддачею, взяли участь в акції. Були зібрані необхідні речі для хлопців, що перебувають в госпіталях, виготовлені вітамінізовані ліки та зроблені руками учнів обереги зі словами підтримки.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/17.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/18.jpg

Учнями Казанківської гуманітарної гімназії було зібрано значну кількість документальних матеріалів, фотодокументів які поповнили експозицію «Світло вічного вогню».

Сучасні події, що відбуваються на сході країни, зокрема на сході, не залишають гімназистів байдужими. На жаль багато казанківців потрапили в зону бойових дій. Ми впевнені, що наші земляки проявляють виключну сміливість, хоробрість і тому не можна забувати їхні імена.

Вже два роки гімназисти поповнюють куток Бойової Слави інформацією про земляків «героїв сьогодення», проходять екскурсії.

/Files/images/patrotichne_vihovannya/19.jpg/Files/images/patrotichne_vihovannya/20.jpg

Виховна робота закладу і надалі передбачає подальшу активну діяльність спрямовану на впровадження заходів національно-патріотичного виховання. Такі заходи дозволять сформувати систему патріотичного виховання, яка забезпечить оптимальні умови для розвитку у кожного юнака і дівчини - вірності Батьківщині, готовності приносити користь суспільству.

Кiлькiсть переглядiв: 696