Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.
Учнівське самоврядування – один із важливих засобів організації життєдіяльності учнівського колективу. Аналізуючи роботу шкільного парламенту за всі роки його діяльності, ми можемо впевнено сказати, що учні вміють добре поєднувати навчальну діяльність з трудовою, виховну з ігровою, природоохоронну з благодійною, спортивну та дозвіллєву. А діяльність, в якій школярам приходиться самостійно вирішувати, творити, діяти, справляє величезний вплив на їх загальний розвиток, оскільки сприяє самовихованню, самовдосконаленню, яке в період ранньої юності набуває вирішального значення.
Учнівське самоврядування в нашому закладі існує багато років. Воно здійснюється через роботу міністрів на чолі яких стоїть президент закладу.
Основні заповіді в діяльності гімназійного учнівського самоврядування:
· Робити добро!
· Любити своїх близьких!
· Допомагай іншим людям!
· Не лінись і не шукай виправдання своїм недолікам!
· Знайди свою мету в житті!
· Пізнай світ і себе!
· Внось у своє життя новизну!
Структура і завдання міністерств
Міністерство освіти
До її складу входять учні, які досягли високих успіхів у навчанні та можуть бути своєрідними наставниками для невстигаючих.
Завдання міністерства:
· організація різноманітних вікторин, ігор, наукових конференцій;
· сприяння навчальному процесу;
· проведення роз’яснювальної роботи серед учнів, які навчаються на низькому та середньому рівні;
· сприяння підвищенню рівня навчальних досягнень учнів.
Міністерство дисципліни і порядку
До її складу входять учні, які є взірцем для інших в дисципліні та правовій грамотності.
Завдання міністерства:
· попередження правопорушень в класі;
· проведення тематичних виховних годин спілкування, диспутів, лекцій;
· попередження і регулювання взаємовідносин, конфліктів.
Міністерствоздоров’я і спорту
До її складу входять учні, які захоплюються спортом, відвідують спортивні гуртки та секції, мають високі досягнення на цьому поприщі.
Завдання міністерства:
· ведення роз’яснювальної роботи проти куріння, алкоголізму, наркоманії та пропаганда здорового способу життя;
· підвищення фізичного рівня розвитку та покращення здоров’я гімназистів;
· організація і проведення спортивних змагань, запис дітей до спортивних шкіл;
· підготовка і проведення конкурсів;
· заохочення учнів до участі в цих заходах.
Міністерство дозвілля
До складу комісії входять учні, які в позаурочний час ведуть активне культурне життя (відвідують музичні школи, хореографічні колективи).
Завдання міністерства:
· керує проведенням культурно – масових заходів, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів.
Прес - центр
До складу комісії входять учні, які організовують та здійснюють художнє оформлення шкільного інтер’єру, висвітлюють цікаві шкільні традиції.
Завдання:
· випуск інформаційних вісників;
· оформлення інформаційних стендів, оголошень;
· оформлення урочистих подій, заходів;
· підготовка фотомонтажів, фотовиставок робіт;
· проведення анкетування, соціологічних опитувань.
Нормативно-правові акти, що регулюють діяльність учнівського самоврядування:
· Конституція України (від 28.06.1996 N 254к/96вр);
· Закон України «Про освіту» від 23 травня 1991 року № 1060-XII (зі змінами);
· Європейська хартія місцевого самоврядування;
· Європейська хартія про участь молоді в муніципальному та регіональному житті;
· Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
· Закон України «Про освіту» (від 04.06.1991.N1144-XII);
· Закон України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 N2402-ІІІ);
· Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» (від 01.12.1998 N 281-XIV);
· Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських організацій» (від 06.10.99 р. N 1284/99);
· Державна цільова соціальна програма «Молодь України» (постанова КМУ від 28.01.2009 N 41).
Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів певних якостей:
· відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;
· принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;
· самостійність;
· готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;
· творче ставлення до дійсності;
· вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.
Саме тому учнівський колектив нашої гімназії сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.
Фотозвіти нашої роботи Ви можете переглянути в розділі "Новини". wym-1518906874692